fredag 29. mars 2013

Dobbelt tagkort med tutorial


Tagkort er morsomme å lage, og finnes i mange varianter, og jeg har laget et dobbelt tagkort som tar utgangspunkt i en sirkel. Her kommer tutorialen min som var i Ett Trykk.




Til dette kortet har jeg brukt:
Motivstempelet Tulip fra Bildmålarna.
Mønsterarket Flowers of Spring - Birdsong fra Bildmålarna.
Tekststempler fra Norsk Stempelblad/Ett Trykk og Kort &Godt
Puncher fra Martha Stewart og EK Success
Dies fra Spellbinders, Marianne Design og Cherry Lynn


Jeg begynner med å tegne og klippe ut en sirkel i et tosidig mønsterpapir. Sirkelen kan du lage så stor du vil, min har en diameter på 10 inch, og da blir det ferdige kortet 6*5 inch.


Marker midten av sirkelen, og brett to av sidene inn til midten.



Her har jeg laget en pregekant ved 6 inch, og brettet kortet sammen som du ser på bildet. Du kan bruke andre mål om du vil, denne bretten bestemmer hvor store taglommene blir.


Brett papiret ut, og klipp klaffer langs den siste brettekanten


Her har jeg brettet de små klaffene bakover. De store klaffene har jeg limt, men kun langs den nederste klippekanten. Da er den ene taglommen ferdig.  

 Påfør lim i bretten og langs ytterkantene, og brett kortet dobbelt igjen.

Da gjenstår det bare å lime den siste taglommen langs den nederste kanten.


 Her er kortet ferdig, klar til og pyntes og fylles med tags.


Her er det ferdige kortet mitt.












8 kommentarer:

Artes de Nágela sa...

Beautiful!
Thanks for sharing!
Happy Easter!

Pinklady 68 sa...

Lekkert kort!! Nydelige ark, farger og pynt!

God påske! Klem Laila.

Lisa Rasmussen sa...

Rigtig sødt kort, tak for tutten ;O)

Mojca sa...

Waw gorgeous Marianne! Thank you for a lovely tutorial. Have a lovely Easter Weekend. hugs! Mojca

Anne-Eddie sa...

Flott tutorial!! Nydelig kort som er vakkert pyntet!!
Klem fra Anne-Eddie ;)

Anonym sa...

Stunning Marianne just stunning. Hugs Sheila.x

Aino sa...

Hvor er den flot! Tusind tak for den fine tutorial, det skal straks prøves.

Lisa-olsi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.